I anslutning till WAN bestämde sig Tomas Wennström pÃ¥ What’s Next för att utmana alla tidningshus.
Jag tycker att det är alldeles underbart. Tanken på att bygga en bra mediesajt på en månad, utan särskilt höga kostnader, och utan att först skapa ett årslångt projekt är lysande. Och grejen är att jag tror att det fungerar. Enligt Mindpark finns det intresserade av projektet och jag hoppas verkligen att Tomas får genomföra det. För att visa hur enkelt det kan vara. Hur snabbt det kan gå. Att det som kommer ur kvarnarna som maler i ledningsgrupper och på IT-avdelningar oftast kostar mer än det smakar.
Branschtidningarna har uppmärksammat idén. FrÃ¥gan är vilken tidning som visar sig vara prestigelös nog att haka pÃ¥. Man fÃ¥r hoppas att det inte är nÃ¥gon som först mÃ¥ste sitta i ett gäng timslÃ¥nga möten under ett halvÃ¥r för att kunna ta beslutet…
Uppdatering: det pÃ¥gÃ¥r – sÃ¥klart – en intressant diskussion om detta pÃ¥ Jaiku. Lite baserad pÃ¥ det här inlägget av Fredrik Nygren.