Att lyssna på läsarna

Ett bra exempel på hur tidningar och andra gammelmedia kan ta tillvara sina läsare och släppa in dem på arenan är Sydsvenskans Redesign.

“Därför provar vi något nytt: Att göra hela arbetet inför öppen ridå. Här ska vi berätta om alla tankar, bra och mindre bra, och bjuder in dig som läsare att arbeta tillsammans med oss.”

“För just nu handlar det om att vi på Sydsvenskan.se ska lyssna – inte tycka (åtminstone inte så det hörs alltför mycket). “

I like! I fallet redesign handlar det om hur den nya sajten ska byggas. Men metoden, att blogga och berätta vad man gör, och att lyssna mer än tala, kan användas på fler områden, är min absoluta övertygelse.

Jag önskar Sydsvenskan lycka till med projektet, och ser fram emot att få se resultatet.

Och så en uppmaning till er som läser bloggen – vi vill ha fler exempel på samarbete mellan gammelmedierna och deras användare, och exempel på motsatsen. Berätta vad som händer i medievärlden i Sverige, för utan tvekan händer det otroligt mycket spännande saker, och fort går det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
(0%) (0%) (0%) (0%)
0 buttar